האם כדאי לשלם מחיר פרסום באינסטגרם?

עד לא מזמן, אפליקציית האינסטגרם נחשבה כאפליקציה השייכת אך ורק לבני הנוער. כיום, קהילת המשתמשים ביישום מאד מגוונת, תוך שהיא הפכה לזירה עסקית-פרסומית יעילה שעושים בה שימוש. כוחה של האפליקציה טמון בעובדה כי דרכה מתקשרים מסרים באמצעות מימד חזותי – תמונה. אם ישנו מקרה המוכיח כי תמונה שווה יותר מאלף מילים – הרי שזהו המקרה הזה.

האם כדאי לשלם מחיר פרסום באינסטגרם?

רגע לפני שגם אתם משלמים מחיר פרסום באינסטגרם, דעו גם אתם איך מפרסמים באינסטגרם, מהם היתרונות של פרסום באפליקציה וכמה אתם עתידים לשלם:

מודעות אפשריות בפרסום באינסטגרם

כבעלי עסק המעוניינים לפרסם מוצר, שירות או את העמוד שלכם לקהילת גולשים גדולה יותר, תוכלו לבחור באחת מ-3 המודעות הבאות:

  • פרסום באמצעות מודעת וידאו: מדובר על סרטון קצר, דרכו תוכלו להעביר את המסר השיווקי שלכם. בשונה מתמונה המתקשרת באמצעות מימד אחד, במקרה הזה ניתן להוסיף לסרטון גם סאונד שילווה את התוכן.
  • פרסום באמצעות מודעת תמונה: זוהי המודעה הקלאסית ביותר – מבוססת על תמונה בלבד. מאחר ומפרסמים את המודעה, היא לא נחשפת רק לקהל העוקבים הקיים אלא גם לעוקבים אחרים. לבחירתכם, הפרסומת יכולה להפנות אל אתר הבית שלכם, אל העמוד שלכם וכן הלאה.
  • פרסום באמצעות "אלבום תמונות": מודעה זו מאפשרת לכם לשתף את קהל היעד בכמה תמונות שונות. במידה וישנה קולקציה חדשה או תפריט חדש שרוצים לפרסם לדוגמה – אלבום תמונות יכול להתאים.

איך קהל עוקבים גדול יותר מתורגם לכסף?

כידוע, מספר הלייקים שיש לכם על כל תמונה, מספר העוקבים שיש בחשבון המשתמש והתנועה הכללית בחשבון – מתורגמים בסופו של דבר לכסף. המון פעמים מי שמעוניין לשלם מחיר פרסום באינסטגרם, הם מובילי דעת קהל בתחילת דרכם שרוצים להגיע לכמה שיותר קהלים. ניתן לתת לדוגמא דוגמנית צעירה, שבחשבון שלה כיום ישנם כ-5000 עוקבים. עם פרסום נכון וממוקד, ניתן יהיה להגדיל את מספר העוקבים שלה. התוצאה?

  • יותר פניות ממפרסמים
  • במידה והיא מוכרת מוצרים – ישנו פוטנציאל לרווח גדול יותר
  • מיצוב ומיתוג: מספר עוקבים גדול יותר משדר אמינות ועוצמה

פרסום מבצע דרך מודעה פרסומית באינסטגרם

ממש כמו בפרסום בפייסבוק שדרכו ניתן להגדיל את מספר העוקבים בעמוד או לפרסום מודעה כללית על מבצע – כך גם באינסטגרם. לדוגמא: אתם בעלים של קונדיטוריה והתחלתם במכירה של מוצרים לפסח? באמצעות מודעת תמונה או וידאו באינסטגרם, תוכלו להפיץ את השירות שלכם ליותר קהלים – כאלו שאינם עוקבים קבועים שלכם. התוצאה יכולה להיות עוקבים נוספים לעמוד, לייקים על תמונות שבחשבון וכמובן שגם פניות באשר לרכישת המוצרים.

מחיר פרסום באינסטגרם: כמה צריך להשקיע?

האם כדאי לשלם מחיר פרסום באינסטגרם?

הפרסום באינסטגרם מתבצע דרך המערכות של פייסבוק. זו הסיבה כי ניתן לשלוט בתקציב בצורה מלאה – מה שאומר כי אינכם מחוייבים לתקציבי ענק, להתחייבות לפרק זמן מסוים וכיוצא בזה. מדובר על מנגנון הפרסום הנוח והידידותי ביותר – המעניק לכם שליטה מלאה בכל שלב בדרך. מה הופך מודעה פרסומית למודעה מוצלחת?

  • מיקוד קהל היעד הנחשף אל המודעה
  • השקעה כספית התואמת את הציפיות שלכם
  • ניתוח כל מודעה פרסומית באשר לאחוזי החשיפה, הפניות וכיוצא בזה

צרו בידול באמצעות תוכן מקורי, יצירתי ומרענן

אחד האתגרים הגדולים ביותר באינסטגרם הוא להתבלט. מאחר ומדובר על אפליקצייה המבוססת על תוכן ויזואלי – חשוב לתפוס את תשומת לב העוקבים כבר בשניה הראשונה שהם צופים בתמונה. דגשים ליצירת תוכן מוצלח:

  • בחרו בפילטר מתאים ומחמיא לתמונה
  • עצבו את החשבון שלכם בהתאם למיתוג שלכם
  • השתמשו באפליקציה המציגה בפניכם איך יראה החשבון עם כל תמונה שתעלה
  • הימנעו מתוכנות המטשטשות לגמרי את התמונה "המציאותית"
  • התאימו את התוכן (התמונות) בהתאם לקהל היעד
  • וכן – כדאי להוסיף גם טקסט מתאים לכל תמונה

אהוד טייץ

אהוד טייץ הבעלים של הסטודיו טייץ מדיה בע"מ. מעצב גרפי בעל ניסיון רב במתן פתרונות פרסום ושיווק לבעלי עסקים קטנים וגדולים.
עם ניסיון רב שנים בעבודה במשרדי פרסום וניהול תיקי לקוחות גדולים.
אהוד טייץ

Comments

comments