פרסום באינסטגרם נכנס לחיינו בסערה בחודש ספטמבר 2015 דרך מערכת הפרסום של פייסבוק. לפני שנתחיל במדריך אספר קצת על הפלטפורמה המדהימה הזו

אודות אינסטגרם

אינסטגרם היא אפליקציה והיא רשת חברתית לשיתוף תמונות שהוקמה בשנת 2010 וניתנה לשימוש במכשירי אפל בלבד. בשנת 2012 הושקה האפליקציה למערכות מבוססות אנדרואיד.
באינסטגרם אין "חברים" אלא עוקבים. כגדול העוקבים כך רמת הפופולריות שלך באינסטגרם. וכך גדלה החשיפה לפוסטים שלך.

פייסבוק ואינסטגרם
זהו לא סוד, פייסבוק רכשה את אינסטגרם במיליארד דולר בשנת 2012 וכבר אז אינסטגרם הייתה מעצמה לא קטנה בכלל, היו בה כ-30 מיליון משתמשים. כיום נכון לזמן כתיבת שורות אלו אינסטגרם מדווחת למעלה מיליארד משתמשים פעילים באופן יומיומי  (יוני 2018)  שזאת ללא ספק כמות נכבדת מאד. מארק צוקרברג הפך את החיסרון ליתרון ורכש את אינסטגרם כדי למנוע זליגה של משתמשים מפייסבוק לאינסטגרם. בספטמבר 2015 אחרי 5 שנים מאז יום הולדתה של אינסטגרם, נפתחה בישראל ההאפשרות לקידום הממומן באינסטגרם.

איך עושים פרסום באינסטגרם?

כדי לעשות שיווק באינסטגרם צריך חשבון מודעות בפייסבוק. במילים אחרות אפשר להסביר את זה ככה – פייסבוק פתחו עכשיו שטח פרסום חדש שנקרא אינסטגרם והוא מחובר למערכת הפרסום של פייסבוק. לאחרונה נכנסה האופציה לעשות פרסום באינטסגרם למנהל המודעות בפייסבוק (עד לא מזמן האופציה הייתה פתוחה רק דרך power editor וב – Facebook Ads API)

כדי לעשות פרסום באינסטגרם אינך חייב פרופיל אינסטגרם, אבל בהחלט חשוב שיהיה לך כזה. אם לא יהיה לך פרופיל באינסטגרם לא תוכל להגיב לפרסום שלך, דבר שעלול לפגוע מאד חזק בפרסום במידה ומישהו מגיב תשובה שלילית או שואל שאלה שיש צורך לענות עליה. אז אם אין לך פרופיל ואתה מעוניין להכנס לעולם הפרסום באינסטגרם, כדאי שיהיה לך פרופיל עם תוכן רלוונטי למוצר/שירות שאתה מוכר.

מדריך למתחילים איך לעשות פרסום באינסטגרם

ראשית, עליך לפתוח פרופיל אינסטגרם. כל שעליך לעשות הוא להוריד את האפליקציה למכשיר הנייד להתקין ולעשות את תהליך ההרשמה דרך הפרופיל שלך בפייסבוק. אוטומטית תשלח הודעה לחברים שלך (אלו שמחזיקים חשבון באינסטגרם) שפתחת פרופיל באינסטגרם וכדאי להם לעקוב אחריך.
לאחר ההתקנה ורישום יש לעדכן אינפורמציה בסיסית על עצמך או על העסק ולהעלות תמונות פרופיל. חשוב שתבחר בתמונה שמייצגת אותך הכי טוב (לוגו זאת אופציה נהדרת), כי זאת התמונה שאנשים יראו בפרסומות כמו בתמונה (האיקון בעיגול ליד השם)

כך נראת פרסומת ממומנת באינסטגרם. לכל סוגי המודעות האפשריות לחצו כאן

פרסום באינסטגרם

לחיצה על "shop now" או כל כפתור הנעה לפעולה אחר שיהיה רשום שם, תוציא את הגולש מהאינטסגרם אל האתר. בשורה של "sponsored" מופיע שם הפרופיל המפרסם, השם שבחרנו כשפתחנו את הפרופיל שלנו. לחיצה על שם הדף ״thepeachtrunck" תוביל אותנו לפרופיל האינסטגרם של הדף המפרסם. שימו לב שברגע שמישהו נכנס לפרופיל האינסטגרם שלכם דרך מודעה ממומנת הכפתור הנעה לפעולה ישאר שם למטה גם כשהגלוש יהיה בפרופיל שלכם.

נעבור על רשימת הדברים שעדיף לעשות לפני שמתחילים עם פרסום באינסטגרם.

הדברים שכדאי לעשות לפני שמתחילים:

  • שם החשבון – שם העסק או הפרופיל שיהיה כתוב בצורה אינפורמטיבית וברורה
  • תמונת פרופיל רלוונטית – לוגו של העסק באיכות גבוהה עם פריסה רחבה כמה שיותר כדי שיהיה ברור כשרואים מהסמארטפון בקטן
  • פרטים – שים לב לכתוב בחשבון שלך פרטים מה העסק שלך, איפה אתה נותן שירות, מספר ליצירת קשר וכדומה
  • תוכן – אם הפרופיל חדש תדאג להעלות תוכן איכותי. אם כבר יש לך פרופיל כדאי לשים לב שהתוכן בו רלוונטי וקשור למה שאתה מוכר.
  • להחליף את הפרופיל שלך לפרופיל אינסטגרם עסקי דרך הגדרות> switch to business
  • לתחזק את הפרופיל אינסטגרם שלך, תן לגולשים סיבה טובה להמשיך לעקוב אחריך ותמשיך לספק להם תוכן

כעת עליך לגשת לחשבון הפייסבוק שלך ולחבר את הדף העסקי שלך לפרופיל האינסטגרם שלך על מנת לאפשר לחשבון המודעות שלך בפייסבוק לייצר פרסום ממומן גם באינסטגרם.

להלן שלבי העבודה:
גש לדף העסקי שלך ( אם אין לך, פתח אחד כזה אתה חייב את זה בשביל לפרסם באינסטגרם)
וכנס ל"הגדרות" ופעל לפי שלושת השלבים בדיוק כמו בתמונה
פרסום באינסטגרם

לאחר מכן עלייך להזין את פרטי האינסטגרם שלך ע"י הזנת שם משתמש וסיסמא וזהו הפרופיל שלך מחובר ותוכל אפילו לראות את תמונת הפרופיל של האינסטגרם שלך.

פרסום באינסטגרם אינו תומך בכל סוגי המודעות הקיימות בפייסבוק

כמו שהסברנו מקודם, פרסום באינסטגרם הוא עוד שטח פרסום של פייסבוק. יש סוגי מודעות שאינן יכולות להגיע לשטח הפרסום הזה בגלל סוג המודעה שלהם, כמו למשל קידום פוסט עם אלבום תמונות מתוך הדף העסקי שלנו . אם ננסה לקדם פוסט כזה למשל פייסבוק לא יאפשר לנו את שטח הפרסום של האינסטגרם והאיקון של אינסטגרם פשוט לא יפיע בשלב יצירת הקמפיין. שטח הפרסום של אינסטגרם פעיל רק ל- 5 סוגי מודעות ואלו הן
Clicks to Website – שליחת גולשים לאתר/דף נחיתה
Mobile App Installs – שליחת הגולשים לקישור הורדה של אפליקציה בגוגל פלי ואפסטור
Video Views- צפיות בסרטון
post engagement – מעורבות בפוסט (נוסף לאחרונה) רק על פוסטים שיש בהם תמונה אחת
Increase conversions on your website – הגדלת המרות באתר
reach – קמפיין אינסטגרם מבוסס חשיפה בלבד מבלי להתמקד בהנעה לפעולה

שימו לב! לא ניתן לעשות קמפיין לייקים / עוקבים באינסטגרם.

רק לאחר שבחרנו בסוג הקמפיין הנכון עבור אינסטגרם תיהיה לנו את האפשרות לסמן V על שטח הפרסום אינסטגרם כמו בתמונה

גודל התמונה לקמפיין אינסטגרם: 1080X1080 פיקסלים
גודל וידאו לקמפיין באינסטגרם: לא יותר מ-30 MB ועד אורך של דקה
אורך טקסט של עד 300 תווים. בתוך הטקסט לא ניתן יהיה להכניס את כתובת הקישור מכיוון שהוא לא יהיה ניתן ללחיצה.
צריך לקחת בחשבון שהפרסומת לא תוצג למשתמשי אינסטגרם הגולשים ממחשב שולחני (יש כאלה בכלל?!)
חשוב לציין שהמודעות באינסטגרם הם מודעות "dark post" זאת אומרת שהם אינם מופיעות בפרופיל אינסטרגם שלנו אלא רק דרך הפרסום. גולש שנתקל בפרסומת וירצה לראות אותה שוב לא יוכל לעשות זאת באופן יזום מצידו, אלא לחכות שהפרסום יופיע לו שוב באמצעות הפרסום הממומן באינסטגרם, כנ״ל גם לגבינו.

התשלום ישאר אותו דבר כמו שהיה עד עכשיו מול פייסבוק, תשלום פר 1000 חשיפות או תשלום לפי הקלקות על המודעה. את כל שאר הנתונים ניתן יהיה לראות כרגיל דרך מנהל המודעות והפוואר אדיטור בפייסבוק.
הגדרת קהל היעד תעשה כרגיל דרך מנהל המודעות של פייסבוק ופשוט תוצג לאותם משתמשים גם באינסטגרם. כמובן, רק במידה ופרופיל האינסטגרם שלהם מסונכרן עם פרופיל הפייסבוק שלהם.

עוד בנושא

למי פרסום כזה מתאים?

כמעט כל בעלי העסקים יכולו למצוא מקום באינסטגרם למרות הקושי למצוא תוכן ויזואלי. בכל זאת יש לציין את התחומים המובילים שהכי כדאי יהיה לקדם דרך אינסטגרם: חנויות אינטרנטיות, ביגוד ואופנה, עולם הבישול, צלמים, מפיקי אירועים, עולם העיצוב, כושר ותזונה, אסטטיקה ומוצרי טיפוח ועוד.

עד היום נעשה שימוש מסחרי באינסטגרם בשיטות גרילה למינהם ע"י תיוגים, האשטגים (#האשטג )רכישת לייקים ועוקבים פיקטיבים מהעולם, תוכנות שעושות תייוגים אוטמטיים ועוד. שימוש בסלבס בעלי אלפי עוקבים באינסטגרם על מנת לקדם מוצרים ומותגים מסויימים. לא נראה שהשיטות האלה ירדו מן העולם. אבל עכשיו בטוח דבר אחד – פייסבוק הולכת להרוויח מזה כסף.

*שימו לב, הפוסט נכון לחודש אוקטובר, יתכן שפייסבוק יעשו שינויים בעתיד.
* עדכון פוסט – 22.4.16
*עדכון פוסט – 1.1.17
*עדכון פוסט – 26.8.18
מומלץ להתעדכן באתר של אינסטגרם לעסקים העולמית

לפרטים נוספים ניתן ליצור איתי קשר באתר ולהשאיר פרטים

אהוד טייץ

Comments

comments