פרסום בפייסבוק הולך להתייקר, אל דאגה זה לטובתנו

ביום חמישי 11.1.18 המייסד של הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיע על שינוי שהולך להיות בפיד של כולנו, מה שגרם לסערה ברשת ולהרבה שאלות בנושא. לפוסט המקורי של מארק צוקרברג 

אז למי שלא הבין על מה כל הרעש הינה זה בקצרה:
צוקרברג הודיע על סדרת שינויים שהולכת להתרחש בחודשים הקרובים במערכת של פייסבוק שהמטרה שלה היא לקרב אותנו יותר לחברים ולמשפחה שלנו, כך שנראה הרבה יותר תוכן של הסביבה הקרובה שלנו ופחות תוכן שיווקי של פרסומות ומודעות. השינוי הראשון כבר החל, והאלגוריתם של פייסבוק עובד חזק על הצגת התכנים של החברים, המשפחה והקבוצות שבהן אנחנו מתעניינים. האלגוריתם מזהה את הפוסטים שיותר סביר שנגיב אליהם במעורבות – לייק , תגובה, שיתוף וכו' וכך יראה לנו אותם בחלק העליון יותר של הפיד.

השינוי הצפוי בפיד בפייסבוק

אז מה זה אומר לגבינו כבעלי עסקים ומפרסמים?

בגדול, לאורך השנים האחרונות ניתן לראות שהחשיפה האורגנית לעמודים עסקיים הולכת ומצטמצמת ואין פרסום חינם. אם נרצה לראות את הפוסטים שלנו מקבלים חשיפות ברמה שמביאה לנו לידים (פניות) באופן קבוע, נצטרך לשלם על זה באמצעות קידום ממומן בפייסבוק.
הקונספט של תוכן עם ערך לגולשים בשילוב עם הצעה אטרקטיבית ימשיך לעבוד, גם אם פייסבוק תעדף פוסטים של חברים, היא לא תוותר על ההכנסה העיקרית שלה מפרסומות. פשוט נצטרך לעבוד קצת יותר קשה, ולהמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים רק הרבה יותר טוב וחד.
בנוסף לזה, פייסבוק הודיעו שסרטוני לייב יופיעו גבוה יותר בפיד, על פי הבדיקות שלהם הסרטונים מביאים למעורבות גבוהה יותר פי 6 מסרטונים רגילים. אז אל תשכחו גם לצלם את עצמכם מידי פעם ולתת לגולשים סיבות לצפות בכם ולהתעניין בתוכן שלכם ????

אנחנו מאמינים שפייסבוק הלכו על מהלך שלטווח הרחוק הולך לעשות המון המון טוב לכולנו, גם כבעלי עסקים ומפרסמים וגם כמשתמשים רגילים. בזכות המהלך משתמשים שהיו פחות פעילים בפייסבוק יחזרו להיות פעילים כדי להיות יותר מעודכנים בחיי החברה של הקרובים אליהם, וברגע שזה יקרה הפרסומות יחזרו להופיע בהילוך הרבה יותר גבוה ויביאו לתוצאות הרבה יותר טובות עם כמות חשיפות הרבה יותר גדולה, בדיוק כמו שהיה בהתחלה לפני כמה שנים.

צריך לזכור, פייסבוק היא פלטפורמה שעובדת על pay per impression (תשלום לפי חשיפה) והפיד ״דף הבית״ ניהיה צפוף, אותם אנשים שאהבו את פייסבוק התחילו למאוס בפייסבוק כי הם כל הזמן רואים רק פרסומות, דבר שגרם ליותר ויותר גולשים להפסיק להיות פעילים ולעבור לפלטפורמות אחרות כמו אינסטגרם (עוד על פרסום באינסטגרם). כתוצאה מזה אנחנו המפרסמים לא מצליחים להגיע למשתמשים חדשים עם הפרסומות שלנו והמחיר לליד/רכישה רק מתייקר כתוצאה מזה.

ניתן לקרוא כאן כמה עולה לפרסם בפייסבוק.

אז אם אתם חוששים ל-ROI שלכם (ההחזר להשקעה הכספית), אין מה, הוא הולך לעלות ובגדול! קצת סבלנות, בכל זאת פייסבוק היא עדיין הפלטפורמה הכי טובה ליצור ויראליות ברגע.

לסיכום: את הזמן והכסף שלכם תשקיעו בלייצר תוכן איכותי! תוכן תמיד היה ותמיד יהיה המלך, סיפור טוב תמיד ירגש אנשים. התמקדו בחוויה שהגולשים שלכם מקבלים ברגע שהם נתקלים בפוסט שלכם בפיד. תשקיעו פחות מאמצים בלהשיג לייקים לעמוד העסקי שלכם, זה אומנם נראה טוב אבל אחוז החשיפה כ״כ נמוך שזה כבר מצחיק.

עוד על פרסום בפייסבוק >>

אהוד טייץ

Comments

comments