לפני שמתחילים בפרסום בואו נלמד כמה עולה לפרסם בפייסבוק. קידום בפייסבוק דורש הרבה משאבים ואנרגיות! הן מצד הלקוח והן מצד המפרסם. המחירים לניהול קמפיינים בפייסבוק וניהול עמוד בכללי יכולים להשתנות בהתאם לגודל העבודה, מטרות הפרסום, תקציבי הפרסום, עלויות נוספות של גרפיקה, דפי נחיתה ועוד…

מחיר קידום בפייסבוק – איך זה עובד?

עלויות הפרסום מתחלקות ל-2
1. לחברת הפרסום שלקוחת דמי ניהול עבור הפרסום בפייסבוק
2. כסף שהולך באופן ישיר לחברת פייסבוק עבור רכש המדיה

מחיר לניהול עמוד פייסבוק

נשמע מסובך? תרשו לי לפשט את הדברים.
אם לאחרונה חיפשתם חברות שעושות ניהול מדיה חברתית ו-קמפיינים בפייסבוק בטוח שמתם לב לעלויות השונות שחברות הפרסום גובות מהלקוח. המחיר שחברות פרסום לוקחות על ניהול עמוד נע בין 500-5000 ₪ (לחודש) ולפעמים אפילו יותר. הפער המשמעותי במחירים נובע מכמה דברים מעבר למקצועיות וניסיון בתחום.

אז כמה עולה קידום בפייסבוק? תלוי בכמה דברים:

1. כמה תקציב פרסום יש ללקוח?
2. האם מדובר בדף פייסבוק חדש או דף קיים?
3. האם מדובר לחוזה ארוך טווח או משהו חד פעמי וקצר?
4. כמה עיצוב גרפי ידרש למודעות הפרסום?
5. מה תדירות הפוסטים שיעלו בדף הפייסבוק?
6. האם נדרשת כתיבת תוכן ברמה גבוה ויצירתית?
7. האם קיימת כמות גדולה של קהלי יעד שונים (לדוגמא אתר מסחר עם המון מוצרים הפונה לכמה קהלי יעד)?
8. האם השירות כולל מענה אנושי לגולשים המגבים בדף הפייסבוק או שולחים הודעה פרטית?
9. האם השירות כולל בניית דף נחיתה למטרות הפרסום?

ברב המקרים הלקוחות לא באמת יודעים מה הם צריכים כדי לקדם את הדף שלהם בפייסבוק. הם לא יודעים כמה תקציב להשקיע, הם לא יודעים בכלל כמה עולה לפרסם בפייסבוק ובטח שהם לא מבינים למה זה נשמע ״יקר״ כ״כ ולמה ההבדל המחירים כאלה קיצוניים.

כמו שבטח הבנתם, ככל שנדרשת יותר עבודה (בהתאם לצריכים והמטרות של הלקוח) סביר להניח שחברת הפרסום תגבה יותר כסף, וזה לא משנה אם יהיו תוצאות טובות או לא.

מחיר פרסום בפייסבוק

עלות פרסום בפייסבוק

החלק השני והמכריע יותר הוא כמה כסף הלקוח צריך להשקיע על פייסבוק ואיך בכלל פייסבוק גובה את המחיר על המודעות שלה.
שיטות התשלום המוכרות באינטרנט:
1. ppc – pay per click שזה אומר שמשלמים רק ברגע שהיו קליקים על המודעה
2. pay per impression – שזה אומר שמשלמים עבור החשיפות של המודעות.

גוגל היא פלטפרומה העובדת על PPC – במידה ומישהו הקליק, שילמת! לא הקליקו?! לא שילמת…

כאשר מדברים ל מחיר פרסום בפייסבוק – המשחק קצת שונה. בפייסבוק התשלום הוא לפי חשיפות (pay per impression) רלוונטי כמובן גם בקידום ממומן באינסטגרם. ברגע שגולשים בפייסבוק ראו את המודעה שלך זה עלה לך כסף, גם אם אפחד לא לחץ על המודעה. למה פייסבוק עובדת בשיטה הזאת? זה מאד פשוט. נגיד עכשיו פרסמתי מודעה שיש סייל מטורף בקסטרו. מספיק שגולש יראה ואפילו לא יבצע אף פעולה על המודעה, יהיה לקמפיין הזה השפעה. רגע אחר כך אותו גולש יכול לגשת לחנות הקרובה לביתו ולרכוש – בזכות פייסבוק הוא ידע על הסייל ומיהר להגיע לחנות. על החשיפה הזו אנו משלמים.

*הערה: במערכת הפרסום של פייסבוק ניתן לראות מחיר ממוצע לקליק/המרה/מעורבות ועוד (בהתאם למטרת הקמפיין בפייסבוק שלנו) חשוב לזכור שאלו רק חישובים ממוצעים לפעולה. ניתן גם לעשות פעולה ידנית ולבקש את מיטוב המודעה לקליקים ולשנות את שיטת החיוב (רק בחלק מהמודעות) לחיוב רק כאשר בתבצע קליק על המודעה, בפעול המיטוב הזה לא יגרום לשינוי משמעותי

למשל אם העלות ל-1000 חשיפות היא 10 ₪  והיו 10 קליקים על המודעה אז המחיר הממוצע לקליק הוא 1 ₪. אם היו 20 הקלקות על המודעה אז המחיר לקליק יהיה 50 אגורות.

אז מה המחיר לאלף חשיפות?

המחיר משתנה באופן קבוע, וקשה מאד לצפות אותו מראש.  אך בדרך כלל מדובר במחיר נמוך (יחסית) וסביר.
המחיר משתנה בגלל כמה סיבות:
1. כמות המפרסמים בו זמנית לאותו קהל יעד גדולה, אז בהכרח התחרות גדולה יותר והמחיר לחשיפה יהיה גבוה יותר.
2. אם התוכן שלך מעניין את הגולשים? אם פרסמת תוכן מעניין, יצירתי או במילים אחרות ויראלי, העלות לחשיפה תיהיה נמוכה באופן משמעותי.
3. סוג הקמפיין. ישנם סוגי קמפיינים שהמחיר לחשיפה שלהם יקר יותר, למשל קמפיין לידים בפייסבוק

הינה דוגמא חיה מלקוח:
כאן מדובר בעלות של 57.92 ₪ לאלף חשיפות בקמפיין לידים בפייסבוק
וכאן מדובר בעלות של 24.73 ₪ לאלף חשיפות בקמפיין מעורבות בפוסט (boost post) מדובר באותם מסרים שיווקים ואותה תמונה של מודעה,  קהל יעד זהה בשתי המודעות. ההבדל היחיד במודעות האלו הם סוגים הקמפיינים בלבד.

לסיכום: כל בעל עסק צריך לקחת בחשבון כמה עולה לפרסם בפייסבוק. בנוסף, צריך להבין שבהתחלה חלק מהתקציב פרסום הולך על פרסום שהוא לצורך למידה מה עובד טוב ומה עובד פחות. בסופו של דבר הלקוח צריך להגדיר לעצמו מה המחיר שהוא מוכן לשלם כדי לקבל פניות רלוונטיות לעסק, וכמה שווה לו כל החשיפה הזו בפייסבוק (לחנויות מקומיות החשיפה הזו שווה המון) לטווח הקצר ולטווח הארוך. עסקים המרווחים אחוזי רווח גבוהיים יראו כבר בהתחלה את החזר ההשקעה שלהם ואילו עסקים שאחוזי הרווח בהם קטנים יהיו צריכים להתאמץ קצת יותר.

למידע נוסף על קידום ממומן בפייסבוק לחץ כאן.

אהוד טייץ

Comments

comments