פייסבוק משנה את מדיניות הפרסום שלה! וואו איזה כיף. מהיום ניתן לפרסום תמונות המכילות מעל-20% טקסט בתמונה!
לפני העלת כל פרסום בפייסבוק היינו צריכים לבדוק את תוכן התמונה עם הגריד הזה למשל:
http://www.social-contests.com/check-image/
פשוט להעלות תמונה ולסמן ריבועים באיזור הטקסטים.
למה בכלל החוק 20% טקסט בתמונה הזה היה קיים?
פייסבוק לא רוצה שהפיד של הגולש יראה כמו לוח מודעות עמוס בטקסטים. בגוגל לעומת זאת, אין שום בעיה כזו.
הטענה שלה דיי ברורה. בכל פוסט/מודעה בפייסבוק ניתן לצרף טקסט בפוסט, אם בא לך לכתוב טקסט? מצוין! כתוב אותו על הפוסט, אל תציק לגולשים שלי ותהרוס להם את חווית המשתמש…
אם בכל זאת אתה רוצה לשים איזה טיזר קטן בתמונה, אין בעיה קח לך 20% משטח התמונה ותכתוב דברים כאהבת נפשך…
למה ביטלו את החוק ה-20% טקסט על התמונה?
החוק הזה גרם להרבה בלאגן, הפוסטים נפסלו אחרי שהם אושרו וצברו לייקים ומעורבות, או נפסלו מלכתחילה.
לגרפיקאים זה צימצם משמעותית את היכולת ליצירתיות ולקריאטייב.
מהקופירייטרים זה דרש לכתוב סלוגנים קצרים וקולעים! בקיצור החוק הזה בא לרעת האנשים העוסקים בפרסום – וזו עובדה. עוד סיבה לביטול החוק? פייסבוק רוצה להרוויח, אם יש כאן מישהו שרוצה לבזבז כסף על פרסום אנחנו נאפשר לו את זה בצורה שעדיין לא תפגע משמעותית בגולשים שלנו. אני שמח לבשר לכם שהחוק הזה סוף סוף בוטל, אבל (תמיד יש אבל!) החוק הזה לא בוטל לגמרי.תנו מבט מהיר בגריד החדש שפייסבוק מציעים לנו להשתמש בו – גריד טול פייסבוק מעכשיו, אחרי שינוי חוק ה-20% ניתן יהיה לפרסם עם טקסטים בכל הגדלים אך, תמונות המכילות יותר מידי טקסט פשוט לא יקבלו הרבה זמן מסך – במילים אחרות יהיה לפרסם פחות חשיפות לקהל היעד…
- ok – המודעה שלך בסדר, אין בעיה הרבה טקסטים בתמונה, המודעה תרוץ כרגיל ללא הגבלת חשיפות
- low – המודעה שלך מכילה טקסט בכמות גבולית – המודעה שלך לא תגיע לחשיפה מקסימלית
- medium – המודעה שלך מכילה יותר מידי טקסט בתמונה – המודעה לא תגיע לחשיפה בצורה משמעותית
- high – המודעה שלך מכילה יותר מידי טקסט ויש סיכוי שהמודעה בקושי תוצג
ברכות לפייסבוק על השינוים. מפרסמים ובעלי עסקים קחו את זה לתשומת ליבכם והשתמשו בגריד טול שפייסבוק מציעה על מנת להגיע למקסימום ביצועים בקמפיין שלכם. בהצלחה 🙂
הערה:הפוסט נכתב בתאריך 9.6.16 שימו לב שיתכנו שינויים עתידיים בחוקים של פייסבוק. דבר נוסף, פייסבוק עושה שינויים בהדרגה ולכן יתכן שעדיין מופיע לכם הגריד טול הישן (בדיקה של 20% טקסט) ויתכן שעדיין יפסלו לכם קמפיינים מהסיבה הזו אך לא לאורך זמן
- פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם לא עובד לך? הינה 3 סיבות עיקריות למה זה נכשל. - אוגוסט 6, 2024
- קידום אתרים אורגני בגוגל: 5 דברים שהיו וישארו - אפריל 27, 2020
- האם כדאי לשלם מחיר פרסום באינסטגרם? - מרץ 11, 2019