קידום אורגני בפייסבוק

מה זה קידום אורגני בפייסבוק?

עשרת הדברות לקידום אורגני בפייסבוק

קידום אורגני בפייסבוק זה בעצם קידום הדף העסקי והתוכן שבו מבלי להשתמש בקידום ממומן שפייסבוק מציעים. קידום אורגני בפייסבוק זה בעצם קידום תוכן בשיטה הרגילה בחינם, מעלים פוסט ומחכים שהוא יחשף למספיק אנשים ושהוא לאט לאט יהיה ויראלי. כל עוד לא נעשה שימוש בקידום הממומן כולשהו לאותו דף עסקי – פירושו אורגני.

אז בעצם קידום אורגני בפייסבוק הוא קידום ללא הוצאות של כסף?

נכון! קידום אורגני בפייסבוק היא השיטה המסורתית לקידום תוכן. על מנת לקדם תוכן אורגני בפייסבוק, בדומה לקידום אורגני בגוגל עלינו לדעת כמה פרמטרים חשובים, להשקיע זמן, ומחשבה בנושא.

1. מי קהל היעד שלי?

ברגע שאני יודע להגדיר מי קהל היעד שלי בפייסבוק אני יודע איך לדבר אליו, אני אדע מה לכתוב לו, איזה תוכן מעניין אותו, ועל מה סביר להניח שהוא יעשה לייק, שיתף או אפילו יגיב וישלח הודעה. משימה לא פשוטה בכלל בגלל שפייסבוק הורידו את אחוז החשיפה לחברי הדף. כדי לדייק מי קהל היעד שלכם תחשבו על מי הכי צריך אתכם ותחשבו בצורה הכי ממוקדת (סתם בשביל ההמחשה, כל ישראל זה לא קהל יעד ממוקד…)

2. תוכן ויזואלי

אם תכתבו בפייסבוק את הפוסט הכי יפה שלכם והכי איכותי שלכם ולא תשימו בו תמונה – חבל על המאמץ. בשביל קידום אורגני בפייסבוק חייב שיהיה לכם מאגר תמונות רלבנטי. כל פוסט שעולה לדף חייב להיות עם תמונה מסיבה פשוטה – הוא הכי מושך את העין. רוב הגולשים מסתכלים קודם על התמונה בפוסט כשהם גולשים בפיד, ורק אחר כך קוראים את תוכן הפוסט. שימו לב לזכויות היוצרים בתמונה שאתם מעלים לדף העסקי שלכם בפייסבוק, אלא אם כן אתם מעוניינים במכתב מעורך דין בעתיד.

3. תתנו הצעה – תפעילו את הקהל

קידום אורגני בפייסבוק ברב המקרים ידרוש ממכם לתת משהו ללקוחות שלכם. יש תחרות כ"כ גדולה באינטרנט, עסקים נראים מבטחים כ"כ ובקליק הלקוח שלך יכול להגיע למתחרה שלך. אז למה שמישהו יגיע דווקא אליכם? תמיד צריך לתת ערך מוסף. הנה כמה דוגמאות שאפשר לתת לקהל העוקבים שלנו בפייסבוק כדי להביא לקוחות מדף הפייסבוק שלנו

– לתת קהל העוקבים שלכם אקסטרה הנחות וקופונים
– לספר לחברי הדף שלכם על מבצעים והנחות לפני כולם.
– לעשות תחרות מאתגרת ויצירתית שתיצור אצלכם הרבה תגובות ושיתופים לפוסט
– לעשות הגרלות (שימו לב לחוקי פייסבוק וחוקי המדינה בעיניין הזה)

4. הפיצו את הדף שלכם בקבוצות בפייסבוק

קובוצות בפייסבוק ישפרו את קידום האורגני בפייסבוק של הדף שלך. בפייסבוק יש המון קבוצות שעוסקות בכל מיני נישות שונות עם מדיניות פרסום שונה (צריך לשים לב מה מותר לשתף בקבוצה ומה לא) אם ידועה לכם קבוצה שקהל היעד שלכם נמצא בה, זה ההזדמנות שלכם לחשוף אותו לדף העסקי שלכם ע"י שיתוף פוסט או קישור ישיר לדף כדי שיעשו לכם לייק.

5. הגיבו ופעלו כשם העסק

לכל דף עסקי בפייסבוק יש אפשרות להגיב ולתת לייקים בדפים עסקיים אחרים. אז איך זה קשור לנושא הקידום אורגני בפייסבוק? התשובה היא פשוטה – כשאתה מגיב/עושה לייקים אנשים רואים את דף עסק שלך! אתה מקבל חשיפה נהדרת גם מהאנשים שהגיבו בפוסט (הם מקבלים התראה שמישהו הגיב), וגם חשיפה מאלה שסתם נתקלו בפוסט הזה. מצא דפים רלוונטים לך שהקהל יעד שלך פעיל בהם. הגב בפוסטים בחכמה כשם העסק, וכך תגרום לאנשים סקרנים להכנס אליך לדף לבדוק לעומק על הדף העסקי שלך, כמובן ששם מחכים להם המון מסרים שיווקים… 😉

6. הזמינו את החברים שלכם לאהוב את הדף

פסקה זו מיועדת בעיקר לדפי פייסבוק חדשים ובעלי תקציב נמוך. פתחתם דף עסקי בפייסבוק? מצוין! עכשיו הגיע הזמן לנפח אותו בכמות מכובדת של לייקים בשביל הרושם ובמקרה הטוב אפילו תביאו לקוחות חדשים.
הזמינו את החברים שלכם לאהוב את הדף ובקשו מחברים שלכם שיזמינו גם הם את החברים שלהם לאהוב את הדף שלכם. פרגון מהסביבה הקרובה בהחלט יכול להגדיל את כמות העוקבים בדף שלכם. אם מדובר בעסק שקהל היעד שלו רחב אז יש סיכוי שאפילו תביאו כמה לקוחות חדשים מהמהלך הזה. אם העסק שלך פונה לקהל קטן יותר של אנשים סביר להניח שלא תראו מהפעולה הזאת שום לקוח חדש.

*הערה: העדיפות היא להשיג כמה שיותר לייקים רלוונטים מלקוחות פוטנציאלים! להזמין חברים זה סבבה והכל בשביל רושם , אבל הם לא קהל היעד שלכם חבל הזמן שלכם להמשיך רק בשיטה הזאת.
אם חברים שלכם בחרו לא לעשות לייק לדף שלכם זה גם בסדר, הם פשוט לא רוצים שתחפרו להם עם תוכן שלא רלוונטי אליהם.

7. קידום אורגני בפייסבוק ע"י שימוש בסרטונים

לא יודע אם אתם יודעים אבל פייסבוק פתחה חזית מול יו-טיוב. פייסבוק רוצה לגרום ליותר ויותר אנשים להעלות סרטוני וידאו לרשת החברתית ובתמורה לכך היא תתן לסרטונים שלכם חשיפה גבוהה ומשתלמת ביחס לפוסטים אחרים. זה כלי אדיר לקידום אורגני בפייסבוק שכדאי מאד לעשות בו שימוש, במיוחד אם יש לך הרבה מה לספר או להראות בוידיאו.

8. לייק פור לייק – like for like

"יד רוחצת יד" כמו בכל דבר וכל תחום תמיד תוכלו לעשות, שיתוף פעולה עם מישהו שאתם יכולים לתרום לו והוא יתרום לכם.
פרגנו בלייק לעסק אחר בפייסבוק, בקשו ממנו בהודעה פרטית לעשות לכם לייק חזרה ודברו איתו על השירותים שיש לכם להציע לו. חשוב מאד לא לעשות את זה בצורה של "ספאם" אלא באמת לענות על צורך אמיתי של בעל העסק המנהל את אותו דף.

9. פרסמו פוסטים בשעות השיא

בכל דף עסקי בפייסבוק אפשר לראות מתי הכי הרבה עוקבים מחוברים לפייסבוק ולפרסם בדיוק בשעת העומס. כדי לבדוק את נתוני הפעילות כנסו לדף העסקי ולחצו בפאנל ניהול על insights > posts תחת הכותרת time יש גרף כחול המציג באיזה שעות עוקבי הדף שלכם מחוברים.
בדרך כלל שעות השיא בארץ בסביבות 8-9 בערב.

10. אל תחפשו קיצורי דרך מיותרים

קידום אורגני בפייסבוק דורש זמן והשקעה, תכינו פוסטים מראש למשך כל השבוע ותתחילו לתזמן בדף. למדו אחרי נתוני החשיפה והלייקים של הפוסטים הקודמים וראו איזה תוכן יצר הכי הרבה חשיפה ומעורבות בדף, ככה תדעו איזה סוג פוסטים הקהל שלכם יותר אוהב. אל תרכשו לייקים מזוייפים – זה אולי נשמע מבטיח וזול אלפי לייקים בעשרות/מאות שקלים, סיכוי גבוהה שזה אפילו לא יחזיר את ההשקעה הכספית שלכם.
במקרה הגרוע היותר זה ישבש את אלגוריתם החשיפה של פייסבוק וכל פוסט שלכם יחשף לקהל לא רלוונטי בדף שלכם.
קישור למאמר של פייסבוק בנושא  Fight Against Fake Likes .

עד כאן היו עשרת הדיברות לקידום אורגני בפייסבוק שהייתי חייב לספר לכם.
לקבלת הצעת מחיר לקידום בפייסבוק או יעוץ, אתם מוזמנים להשאיר פרטים כאן בדף למטה ואחזור אליכם בהקדם.

מוזמנים לעקוב אחרי בפרופיל הפרטי בפייסבוק ע״י לחיצה על follow

חשוב לציין, קידום אורגני בפייסבוק דורש הרבה מחשבה ויצירתיות. בניגוד לקידום ממומן בפייסבוק שדרוש פחות זמן אבל דורש הוצאה כספית. האידאל הוא למצוא את השילוב הנכון בין הממומן לאורגני כדי לחסוך כמה שיותר בעליות ולהשאיר את הדף עם מעורבות גבוה, וחשיפה רלוונטית לקהל היעד. רגע לפני שאתם מחליטים לעשות צעד לכיוון הקידום ממומן ממליץ לכם בחום לקרוא כמה עולה לפרסם בפייסבוק.