ניהול עמוד הפייסבוק של העסק שלך דורש ידע בכתיבת תוכן לפייסבוק?

כדי לקדם את דף העסק שלך בפייסבוק אתה צריך תוכן, אבל לא סתם תוכן אלא תוכן איכותי עם תמונה או וידאו.
כיום רוב הפוסטים שעולים לפייסבוק מכילים תמונות/סרטונים/קישורים לכתובות וכו' כמעט ולא תמצא דף עסקי שמכבד את עצמו שמעלה פוסטים עם טקסטים ללא תמונה או מדיה – זה פשוט לא ויראלי.

אחרי שמצאת תמונה מתאימה לטקסטים שכתבת שים לב כמה שורות כתבת – מעל 5 שורות הפוסט ניהיה ארוך מידי. כדי לקרוא את כולו צריך לקחת בחשבון שהמשתמש יצטרך ללחוץ על הכפתור "see more".

ישנם כמה סוגי פוסטים בפייסבוק ועליך לדעת את ההתנהגות של כל פוסט

1. פוסט לינק – שמים קישור בפוסט לפני שמצרפים תמונה, מחכים כמה שניות ואז נהיית תמונה מלבנית שנטענת באופן אוטומטי מקישור ששמנו.

פוסט לינק יחודיי בזה שכשלוחצים על התמונ היא מעבירה את הגולש לאתר. פוסטים כאלו רלוונטים כשהמטרה שלי הוא לחשוף דף נחיתה או אתר, ולהוציא כמו שיותר גולשים מתוך פייסבוק לכתובת אחרת ברשת.

דוגמא לפוסט לינק

פוסט לינק

 

2. פוסט תמונה – פשוט מעלים תמונה הישר לתוך הסטאטוס שרצינו לכתוב, התמונה נפתחת בגדול ברגע שלוחצים עליה. 
     זה הפוסט הכי פשוט, כולם יודעים לעשות כאלו פוסטים…רלוונטי תמיד לכל עמוד ועסק.פוסט תמונה

3. פוסט מרובה תמונות או פוסט אלבום – ברגע שמצרפים כמה תמונה לפוסט אחד, פייסבוק מציגה רק 4 תמונות ומוסיפה "+" עם מספר התמונות הקיימות בפוסט. אני אוהב לקרוא לזה "פוסט גלרייה" היתרון בפוסט הזה שאפשר לחשוף ככה ״קולקציה״ למשל או מספר תמונות רלוונטיות. 

האינטראקציה שתיהיה עם הפוסט היא בעיקר אינטראקציה של הקלקות על התמונות ולאוו דווקא לייקים.

פוסט אלבום

4. פוסט קרוסלה – פוסט עם תמונות שניתן לגלול בהם ימינה ושמאלה, כל לחיצה על התמונה יכולה  לשלוח את הגולש ליעד אתר ברשת ברגע שמבינים את החווית המשתמש בכל אחד מסוגי הפוסטים קל יותר להתאים את עצמנו למטרה.פוסט קרוסלה

לדוגמא: אם אני רוצה לתפוס הרבה תשומת לב ב"פיד" של אנשים אני אעלה פוסט עם תמונה אחת מלי לשלוח אנשים לדף נחיתה או אתר כי ב״פוסט לינק״ הויזואל קטן יותר ומוצג לרוחב.

לעומת זאת, אם אני רוצה שאנשים יגיעו לדף נחיתה שלי אני אשתמש בפוסט לינק או בקרוסלה, אגב לא חייב להשאיר את הקישור בתוכן. ברגע שהתמונה לחיצה והקישור מכער את הפוסט אפשר לוותר עליו (התמונה בכל זאת תיהיה לחיצה ותוביל לדף נחיתה).

כתיבת תוכן בפייסבוק צריכה להתאים את עצמה גם כן. צריך לדבר אל הגולש בצורה שהוא יבין ובצורה שיהיה לו הכי נוח – כי הגולש הוא עצלן, אוהב שמגישים לו הכל עד לפה. לא סתם הסרטונים של פייסבוק מתנגנים באופן אוטומטי…

כלל חשוב לגבי כתיבת פוסטים בפייסבוק

עליך לזכור, קידום בפייסבוק הוא תהליך ארוך כמו ריצת מרתון – מי שלא מתיאש בסוף מנצח.

אם יש לך תוכן להעלות לדף – מצוין! צריך לעשות מאותו תוכן כמה שיותר פוסטים שונים, ליצור מצב של כמה שיותר פעילות ולא בפעם אחת לתת את כל מה שיש לך להגיד. תן לגולש תמיד טעם של עוד…

רוצה לדעת עוד על כתיבת תוכן בפייסבוק? אתה מוזמן להתקשר הטלפון מופיע בראש הדף או פשוט להשאיר פרטים ב"צור קשר"

*המאמר מיועד לגברים ונשים כאחד ונכתב בלשון זכר מטעמי עצלנות…