10 דברים שחייבים לדעת על פרסום בסטורי,  ומה הופך אותו לכלי פרסום הכי עוצמתי היום!

לפני שנתחיל נספר קצת על מה זה סטורי, איך הוא התחיל ומה הופך אותו לכלי פרסום דיגיטלי כל כך חזק.

פרסום בסטורי

פרסום בסטורי – איך הכל התחיל?

בחודש אוגוסט 2016, אינסטגרם השיקה את האופציה לפרסם סטורי. סטורי היא פונקציה המאפשרת למשתמשים לצלם, להוסיף אפקטים, פילטרים, שכבות עם אנימציות, טקסטים ולפרסם אותם בצורה ציבורית בסטורי שלהם באינסטגרם. תמונות או סרטונים שעולים לסטורי של המשתמש נעלמים לאחר 24 שעות. הרעיון העומד מאחורי הפיצ׳ר הזה הוא לאפשר לגולש לספר ״סיפור״ של מהלך אותו היום, תוכן שהוא על הדרך, לא ערוך ולא מתאמץ במיוחד או בקיצור אותנטי.

ההשקה של אינסטגרם סטורי

לאחר שאינסטגרם השיקו את הסטורי, התקשורת ציינה את קווי הדמיון של הסטורי באינסטגרם לרשת החברתית סנאפ צ׳אט.
המבוססת כולה על אותו רעיון בדיוק, אך עם ממשק שונה ופילטרים שונים.

בנובמבר הוסיפה אינסטגרם את האופציה להעלות שידור חי – Live video, המאפשר למשתמשים לשדר וידאו בזמן אמת לכל העולם! לאחר השידור הוידאו נעלם מיד או ניתן לפרסום אותו כסטורי שימחק לאחר 24 שעות.

בינואר 2017 השיקה אינסטגרם מודעות בסטורי – או כמו שאנחנו קוראים לזה פרסום ממומן בסטורי. הגולשים באינסטגרם סטורי נחשפים לעוד שטח פרסום חדש. על המודעות האלו ניתן לדלג כמובן. המודעות בסטורי מציגות תמונות או סרטונים של 5-15 שניות. הפרסומות בסטורי מופיעות בין הסטורים השונים בצורה אקראית אך לא ברצף.

נכון לתאריך יוני 2018 יש למעלה מ-400 מיליון גולשים בסטורי באופן יום יומי.

הערה: הפיצ׳ר ״סטורי״ קיים בכל הפלטפורמות של חברת פייסבוק: פייסבוק, אינסטגרם, מסנג׳ר, וואטסאפ.
הפלטפורמה  החזקה מכולם היא כמובן אינסטגרם.
עוד משהו שחייב לציין, אינסטגרם מעדכנת את האפשרויות השונות בסטורי בתדירות מאד גבוה – אז לא להיבהל אם יש דברים חדשים שיש לאחרים ולכם אין, בסופו של דבר הכל מגיע לכל הגולשים בהדרגה.

דבר ראשון שחייב להבין יש פרסום אורגני בסטורי ויש פרסום ממומן בסטורי. יש כמה הבדלים משמעותיים בין ה-2
ונספר עליהם בהמשך המאמר.

בונוס! בסוף המאמר יש מדריך מקוצר המראה צעד צעד איך עושים פרסום ממומן בסטורי

קידום ממומן בסטורי

1. פרסום ממומן בסטורי נעשה אך ורק דרך מנהל המודעות בפייסבוק (עוד על שיווק בפייסבוק). בעצם זה עוד שטח פרסומי שפייסבוק מוכרת למפרסמים. הפילוחים הם אותם פילוחים שנעשו דרך פייסבוק על פי: מיקום, גיל, מין, תחומי עניין ועוד.
בניגוד לפרסום ממומן באינסטגרם פיד (הרגיל) שניתן לעשות גם באפליקציית האינסטגרם על ידי לחיצה על הכפתור הכחול PROMOTE שמופיע מתחת לכל פוסט.  (לא מומלץ לקדם מתוך האפליקציה כי אין שם את כל סוגי הקמפיינים ואפשרויות פילוח מתקדמות)

2. פרסום בסטורי הוא דבר חדש. לכן, הגולשים עדיין לא שבעו מהפרסום שם. הם עדיין מסתכלים על זה כאל משהו חדשני, שונה בנוף. זה מאוד מושך את תשומת לב הגולשים. לפחות נכון להיום…
יותר מזה! יש גולשים  שאפילו לא שמים לב שזה פרסום ממומן בסטורי. זה מפחית אצלם את האנטיגוניזם לפרסומת, הרי בינינו? כולם שונאים פרסומות קופצות באמצע משהו מעניין.

עלות פרסום בסטורי


3. פרסום בסטורי הוא הפרסום הכי זול היום במדיה הדיגיטלית, אני כמובן אסביר למה, נכון להיום עדיין אין המון מפרסמים בשטח הפרסום הזה. המחיר לחשיפה בסטורי הוא הכי נמוך, נמוך פי שלושה מפרסום בפיד של פייסבוק בממוצע, זאת על פי נתונים והשוואה מול מאות קמפיינים שניהלתי בחברה למגוון רחב של עסקים.
על מנת לבדוק את העניין, עשיתי פרסום בדיוק לאותם קהלי היעד עם אותה גרפיקה ואותו המסר השיווקי. פעם אחת פרסום בסטורי, ופעם אחת פרסום בפיד של פייסבוק.
התוצאות היו: 8 ₪ עלות ל-1000 חשיפות בסטורי לעומת 28 ₪ עלות ל-1000 חשיפות בפייסבוק.

*כאשר העלות לחשיפה נמוכה יותר, הסיכוי לקבל עלות לליד או המרה במחיר נמוך גדלה באופן משמעותי.

4. הנעה לפעולה! מודעה ממומנת בסטורי יכולה להכיל כפתור הנעה לפעולה עם קישור שמוציא את הגולש לאתר או דף נחיתה  ע״י גלילה של המסך כלפי מעלה. בניגוד לסטורי רגיל אורגני ששם אי אפשר לצרף קישור אם יש לכם פחות מ-10K עוקבים.

אותנטיות זה שם המשחק


5. לא צריך להשקיע יותר מידי, אפשר לוותר על צילום מקצועי, צלם, תאורה, מיקרופון, רקעים , עריכת וידאו ועוד!
זה סטורי וכמו שכבר אמרנו בהתחלה זה אמור להיות אותנטי. יתרון משמעותי שלא הרבה מיחסים אליו חשיבות. אני לא אומר שלא צריך להשקיע אף פעם, אני רק אומר שלפעמים יותר מידי ערוך ומבויים יוצר מצב שהמודעה צועקת לגולש ״אני פרסומת! תדלג עלי״.
למשל, אם יש לכם איזה אירוע חשוב שאתם מקדמים, פשוט צלמו את עצמכם בסלפי של 15 שניות ותזמינו את הצופים לאירוע שלכם בצורה חברית, נינוחה, ונטולת פילטרים – לא תאמינו איך שזה עובד.

6. פורמט המודעה לסטורי יכולה להכיל 3 אופציות וכאן אני נותן לכם את הדבר הכי חשוב נראלי:

מידות לסטורי:

פרסום תמונה בסטורי – גדול תמונה לפרסום בסטורי 1920 פיקסל גובה על 1080 פיקסל רוחב.
פרסום קרוסלה בסטורי – בעצם ניתן לשלב 3 תמונות מתחלפות שניתן גם לדלג ביניהם.
פרסום סרטון בסטורי – פרסום וידאו עם סאונד שאורכו עד 15 שניות קובץ מסוג MOV או mp4

חשוב מאד לעשות התאמה למידות, גם כי בגודל אחר זה יכול לצאת מכוער.
בנוסף, כי יתכן מאד שפייסבוק לא יאפשרו לכם להמשיך ביצירת הקמפיין אם הדברים לא עומדים בדרישות שלהם.

7. פרסום בסטורי זה פרסום עם מסר ממוקד! בפלטפורמות אחרות יש את אופציה לשים סרטונים ארוכים. כאן המצב שונה לגמרי, יש לכם 15 שניות לדבר לגולש ובמקסימום עוד 20% טקסט משטח התמונה (אם רוצים שהמודעה תעמוד בדרישות של פייסבוק מבלי לפגוע בביצועים).
בניגוד לפרסום פוסט בפייסבוק או באינסטגרם כאן אין את האופציה לכתוב עוד אקסטרה טקסט בפוסט עצמו.
זה מאלץ אתכם לצאת מהקופסא ולעשות משהו סופר מחודד, מדויק, מסוגנן וקולע!

פרסום ממומן בסטורי לעומת פרסום אורגני

8. קמפיין סטורי אינו מופיע בעמוד שלכם בצורה אורגנית. אם הקמתם קמפיין הוא מופיע רק בממומן ואין לכם יכולת לראות מי צפה בו כמו שעושים בסטורי אורגני הרגיל. מבאס אה? לא נורא. ניתן לראות את כל נתוני הקמפיין ממנהל המודעות בפייסבוק.

9. קמפיין סטורי יכול להיות פעיל כשטח פרסום של סוגי הקמפיינים הבאים במנהל המודעות של פייסבוק:

10.  עד לא מזמן אי אפשר היה לקדם סטורי שעלה אורגני בעמוד שלכם.
החודש (נובמבר 18) יצא עדכון שמאפשר לקדם סטורי מהעמוד, עוד לא ברור מה האפקטיביות.
בכל מקרה, לא כל סטורי אפשר לקדם אלא רק סטורי שהוא נטו תמונה או סרטון ללא תוספות של אייקונים, האשטגים וכו׳.

כל סטורי שרוצים לקדם חייב לעבור קודם במנהל המודעות.
לכן תצטרכו לשמור את אותו סטורי במכשיר ורק אז להעלות אותו כפרסום ממומן.
קחו בחשבון שבסטורי ממומן אין את כל הפיצ׳רים המגניבים כמו גיף בסטורי, תיוג, צ׳ק אין, פילטרים וכל זה. תצטרכו מעצב גרפי שיוסיף לך טקסטים בצורה נכונה עם המודעה.

הערה קטנה, ואחרונה. אם צילמתם סרטון בסטורי, שמרתם אותו במכשיר ונסיתם להעלות אותו כפרסום ממומן יתכן מאד שתתקלו בבעיה מצד פייסבוק בטענה שסרטון או התמונה לא במידות מתאימות.

ועכשיו לבונוס!

מדריך פרסום ממומן בסטורי

לפני מתחילים אני ממליץ להכנס לאתר בלוג של אינסטגרם ולהתעדכן בשינויים.
מתחילים בלחיצה עם ״יצירת מודעה״ כמו בתמונה
פרסום בסטוריממשיכים לבחירת סוג הקמפיין. כל מה שמסומן באדום אלו קמפיינים שאפשר לקדם באינסטגרם סטורי.
בחירת יעד מחוץ לפייסבוק. בחרו באתר – website

יעד קמפיין טראפיק

נבחר בקמפיין ״טראפיק״ ניתן שם לקמפיין ונתקדם בשלבים. שלב הבא הוא בחירת קהל, ניתן לבחור בקהלים שמורים או ליצור קהל חדש. ממליץ לעיין במאמר פרסום ממומן בפייסבוק מי שעושה קמפיין בפעם הראשונה. פילוח קהלים ניתן ללמוד אצלי בהדרכה אחד על אחד, ניתן לקרוא על מה אני מלמד בעמוד שיעורים פרטיים בפייסבוק.

בחירת קהלי יעד

אחרי שבחרנו קהל מתקדמים שלב בחירת מיקום המודעה, כאן חשבון לשים לב מה מסומן ב-v. תבחרו במה שמסומן באדום.

מיקום מודעה בפייסבוק

לאחר בחירת מיקום המודעה צריך לבחור תקציב ותזמון, זה כבר עיניין שלכם. לא ארחיב כאן על הנושא כי זה לא רלוונטי למדריך. לאחר בחירת תקציב ממשיכים ליצירת המודעה. השלב הראשוני הוא בחירת פורמט – קרוסלה, תמונה או סרטון. כאן בחרתי בתמונה.
פורמט מודעה

לאחר מכן עליכם לשים תמונה מותאמת במידות 1920 על 1080 כמו שציינתי בתחילת המאמר. בחרו browse והעלו תמונה מהמחשב למנהל המודעות של פייסבוק.
תמונה לסטורישלב סופי ואחרון הוספת קישור וכפתור הנעה לפעולה.

מודעה בסטורי

זהו! יש לכם קמפיין סטורי באויר. בהצלחה 🙂
אם נתקלם בבעיה, או זקוקים ליעוץ אתם מוזמנים להתקשר.

אהוד טייץ

Comments

comments