20 אחוז טקסט בתמונה

פייסבוק משנה את מדיניות הפרסום שלה! וואו איזה כיף. מהיום ניתן לפרסום תמונות המכילות מעל-20% טקסט בתמונה!

כל מי שעשה אי פעם קמפיין בפייסבוק בטוח נתקל בחוק ה-20% טקסט על התמונה. החוק אמר דבר כזה: אסור על התמונה שלך להכיל מעל 20% טקסט בתמונה.

לפני העלת כל פרסום בפייסבוק היינו צריכים לבדוק את תוכן התמונה עם הגריד הזה למשל:
 http://www.social-contests.com/check-image/

פשוט להעלות תמונה ולסמן ריבועים באיזור הטקסטים.

למה בכלל החוק 20% טקסט בתמונה הזה היה קיים?

כשפייסבוק התחילה למכור פרסומות למפרסמים ועסקים היא עשתה את זה מאד בזהירות, ולאט לאט פיתחה את כלי הפרסום שלה בהתאם לגולשים ולצורכי המפרסמים. הדבר שהכי חשוב לפייסבוק היום הוא הגולשים שלה. מכירת פרסום ברשת חברתית יפגע בחווית הגולשים באופן משמעותי והיא לא רוצה לעשות זאת, מצד שני היא רוצה רוצה להרוויח מפרסום. כדי לא לפגוע בחווית הגלישה של המשתמשים בפייסבוק, היא החליטה שלא לאשר פרסומות עם תמונות (חוקיות ממאגרי תמונות כמובן) המכילות מעל-20% טקסט בתמונה.

פייסבוק לא רוצה שהפיד של הגולש יראה כמו לוח מודעות עמוס בטקסטים. בגוגל לעומת זאת, אין שום בעיה כזו.

הטענה שלה דיי ברורה. בכל פוסט/מודעה בפייסבוק ניתן לצרף טקסט בפוסט, אם בא לך לכתוב טקסט? מצוין! כתוב אותו על הפוסט, אל תציק לגולשים שלי ותהרוס להם את חווית המשתמש…

אם בכל זאת אתה רוצה לשים איזה טיזר קטן בתמונה, אין בעיה קח לך 20% משטח התמונה ותכתוב דברים כאהבת נפשך…


למה ביטלו את החוק ה-20% טקסט על התמונה?

החוק הזה גרם להרבה בלאגן, הפוסטים נפסלו אחרי שהם אושרו וצברו לייקים ומעורבות, או נפסלו מלכתחילה.

לנו כמפרסמים זה גרם לאינסוף מיילים עם הגרפיקאים שיקטינו את הטקסט ויעשו את הגרפיקה לפי הנחיות פייסבוק.
לגרפיקאים זה צימצם משמעותית את היכולת ליצירתיות ולקריאטייב.
מהקופירייטרים זה דרש לכתוב סלוגנים קצרים וקולעים! 
בקיצור החוק הזה בא לרעת האנשים העוסקים בפרסום – וזו עובדה. עוד סיבה לביטול החוק? פייסבוק רוצה להרוויח, אם יש כאן מישהו שרוצה לבזבז כסף על פרסום אנחנו נאפשר לו את זה בצורה שעדיין לא תפגע משמעותית בגולשים שלנו. אני שמח לבשר לכם שהחוק הזה סוף סוף בוטל, אבל (תמיד יש אבל!) החוק הזה לא בוטל לגמרי.תנו מבט מהיר בגריד החדש שפייסבוק מציעים לנו להשתמש בו – גריד טול פייסבוק מעכשיו, אחרי שינוי חוק ה-20% ניתן יהיה לפרסם עם טקסטים בכל הגדלים אך, תמונות המכילות יותר מידי טקסט פשוט לא יקבלו הרבה זמן מסך – במילים אחרות יהיה לפרסם פחות חשיפות לקהל היעד…
פייסבוק חילקו את זה ל-4 רמות שונות:
  • ok – המודעה שלך בסדר, אין בעיה הרבה טקסטים בתמונה, המודעה תרוץ כרגיל ללא הגבלת חשיפות
  • low – המודעה שלך מכילה טקסט בכמות גבולית – המודעה שלך לא תגיע לחשיפה מקסימלית
  • medium – המודעה שלך מכילה יותר מידי טקסט בתמונה – המודעה לא תגיע לחשיפה בצורה משמעותית
  • high – המודעה שלך מכילה יותר מידי טקסט ויש סיכוי שהמודעה בקושי תוצג

ברכות לפייסבוק על השינוים. מפרסמים ובעלי עסקים קחו את זה לתשומת ליבכם והשתמשו בגריד טול שפייסבוק מציעה על מנת להגיע למקסימום ביצועים בקמפיין שלכם. בהצלחה 🙂

הערה:הפוסט נכתב בתאריך 9.6.16 שימו לב שיתכנו שינויים עתידיים בחוקים של פייסבוק. דבר נוסף, פייסבוק עושה שינויים בהדרגה ולכן יתכן שעדיין מופיע לכם הגריד טול הישן (בדיקה של 20% טקסט) ויתכן שעדיין יפסלו לכם קמפיינים מהסיבה הזו אך לא לאורך זמן

אהוד טייץ

Comments

comments