אל תבזבז כסף לריק על קידום ממומן בפייסבוק, אם אתה לא מוכשר לכך…
אז פתחת דף עסקי, הפצת אותו לחבריך וכל מכריך. דאגת להעלות פוסטים לדף מידי פעם ואולי אפילו השקעת ועשית לעצמך עיצוב תמונת נושא לדף הפייסבוק שלך. אני בטוח שאחרי תקופה של השקעה לא מבוטלת של זמן בדף הפייסבוק שלך הגעת למסקנה הבאה – קשה להביא לקוחות אם לא עושים קידום ממומן בפייסבוק.
מה לא כדאי לעשות?
רב האנשים שמנסים את מזלם בפייסבוק ובוחרים בערוץ קידום ממומן של פייסבוק ונחשפים אליו לראשונה באמצעות הכפתור ״קידום פוסט״ או באנגלית "boots post", הם לא יודעים שיש דרך לעשות את הדברים בצורה נכונה יותר, וסביר להניח שהם יקבלו לייקם לא רלוונטים לפוסטים ובזבוז כסף לריק.
*אל תתנו למספרים להטעות אתכם, קהל גדול יותר אומר שצריך לשים יותר כסף כדי שהקהל הזה יחשף לפרסום שלכם
איך כדאי לעשות קידום ממומן בפייסבוק?
קידום ממומן בפייסבוק מאפשר לנו להגיע לקהל היעד הרלוונטי לעסק שלנו ע״י פילוח קהל יעד ממוקד ומתקדם המסתמך על מאגרי המידע של פייסבוק. לצורך הדוגמא נקח למשל חדר כושר מקומי ברחובות. בעל העסק יודע מי קהל היעד הרלוונטי לו, או לפחות מי הקהל שהוא היה רוצה שיראה את הפרסומות שלו.
קהל היעד הרלוונטי לחדר הכושר המקומי יהיה:
- אנשים מאיזור רחובות והסביבה הקרובה
- גברים ונשים
- טווח גילאים של 18-40
- מתעניינים בכושר/תזונה/בריאות/חיטוב וכדומה
אוקי, עכשיו הכל נראה פשוט יותר. אנחנו מבינים שאפשרויות הפילוח הקיימות באמצעות ״boost post/קידום פוסט״ לא מכילות את כל אפשרויות הפילוח של קידום ממומן בפייסבוק אלא, רק חלק קטן מאד ממנו. מעבר לזה, כשאתה אומר לפייסבוק לקדם את הפוסט שלך בתשלום, פייסבוק מקדמת בו ״מעורבות״ זאת אומרת לייקים/תגובות/שיתופים – שזה מצוין! אבל, אם המטרה שלך היא להביא אנשים לדף הנחיתה/אתר שלך סביר להניח שתראה יותר לייקים בפוסט, מאשר כניסות ולחיצות על הקישור ששמת באותו פוסט.
על מנת להגיע לקהל היעד שאתה מעוניין בו כדאי לך מאד להכיר את ads manager – מנהל המודעות של פייסבוק.
באמצעותו ניתן להגדיר קמפיינים בפייסבוק בצורה נכונה ויעילה כך לעשות קידום ממומן בפייסבוק שיביא לך תוצאות ולידים.
במנהל המודעות תחשף לאפשרויות פילוח הבאות של פייסבוק: איזור מגורים, מין, גיל, תחומי עיניין, התנהגויות, מקום עבודה, מצב משפחתי ועוד…
מעבר לזה ישנה אפשרות לפרסום קמפיין לרשימת התפוצה שלך או לקהל הדומה לו.
רימרקטינג – פרסום חוזר לאנשים שבקרו באתר שלך.
כמה עולה קידום ממומן בפייסבוק?
פייסבוק גובה מחיר שהוא פר חשיפות – pay per impression
או מחיר לפי הקלקה – pay per click
האופציות ניתנות לבחירה ע״י המפרסם (ישנם עוד כמה שיטות תשלום אבל לא נגע בהם כרגע).
המחיר לקליק/חשיפה נקבע על ידי פייסבוק על פי כמה פרמטרים:
1. תוכן המודעה – תמונה מושכת, תוכן רלוונטי, קריאטייב מעניין או אולי מבצע מאד זול יזילו את המחיר ולהפך
2. קהל היעד שהגדרנו – קהל קטן ואיכותי בדרך כלל יעלה יקר יותר אבל הוא שווה לנו יותר
3. תחרות זמן מסך – יש עוד מפרסמים בפייסבוק ויכול להיות שהם מציעים מחיר לקליק גבוה יותר.
ניתן להגדיר תקציב יומי או תקציב לפי תקופה מסויימת מתאריך עד תאריך.
עד כאן, מבוא כללי בנושא קידום ממומן בפייסבוק, אם יש לכם שאלות אשמח לעזור בשמחה. תשאירו לי פרטים באתר או חייגו אלי 052-6835073 אהוד.
בנוסף אתם מוזמנים לקרוא קצת על שירותי הקידום בפייסבוק שאני נותן בדף הבא :שירותי קידום בפייסבוק
מוזמנים לעקוב אחרי בפרופיל הפרטי בפייסבוק ע״י לחיצה על follow
- פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם לא עובד לך? הינה 3 סיבות עיקריות למה זה נכשל. - אוגוסט 6, 2024
- קידום אתרים אורגני בגוגל: 5 דברים שהיו וישארו - אפריל 27, 2020
- האם כדאי לשלם מחיר פרסום באינסטגרם? - מרץ 11, 2019