כצופים מהצד, אתם יכולים לטעות ולחשוב כי הפרסום בפייסבוק הוא נחלתם של הארגונים הגדולים, תאגידי הענק והחברות העולמיות. בפועל, מדובר על מרחב שכל העסקים – גם אלו הבינוניים והקטנים יכולים לפרסם בו. מה הופך שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים לכל כך מומלץ?
- העובדה כי אתם קובעים כמה כסף תשקיעו בפרסום
- העסק שלכם פועל בעיר אחת ולא בפריסה ארצית? ניתן לדייק את הפרסום
- ניתן לשלב בין שיטות פרסום שונות – כאלו שעולות כסף וכאלו שלא
גם עסק קטן צריך נוכחות מלאה ברשת
ישנם עסקים קטנים שמעניקים שירות בפריסה ארצית, אך גם ישנם עסקים קטנים המתמקדים בשירות בערים ספציפיות או אזורים מסוימים. חשוב להבין כי גם עסק קטן ככל שיהיה, חייב להשקיע בנוכחות ברשת. כשמדובר על "הרשת", מדובר על מרחב עצום הכולל בתוכו שלל פלטפורמות שונות. עם זאת, הנוכחות "הקלאסית" ביותר הוא זו שבפייסבוק.
מהי חשיבות הנוכחות בפייסבוק? ניתן לתת לדוגמא את המקרה הבא: העסק שלכם הוא עסק של צביעת בתים, כאשר השירות שאתם מעניקים רלוונטי לתושבי הרצליה בלבד. עוד לפני שהלקוח יתקשר אליכם, הוא ינסה ללקט עליכם במידע ברשת. דף הפייסבוק מייצג אתכם ברשת, תוך שדרכו יכול הלקוח הפוטנציאלי להיחשף למידע הבא:
- לקרוא המלצות
- להתרשם מעבודות שביצעתם
- לגבש לגביכם עמדה
פרופיל הפייסבוק העסקי שלכם מספר המון – גם כשיש אותו וגם כשאין אותו. פרופיל המתוחזק היטב עם שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים, יכול לצייר תמונה של עסק אמין, מקצועי ומאד עדכני. מנגד, עסקים שאינם מחזיקים בפרופיל ברשת החברתית מצטיירים כמיושנים, לא רלוונטיים ואף לעתים ככאלו שאינם עובדים יותר.
מכוונים לקהל קטן יותר? מפרסמים רק לו וחוסכים כסף!
שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים מאד חסכוני! כעסק קטן שלא מחזיק בתקציבים גדולים, ניתן למקד את הפרסום שלכם וכך לחסוך המון כסף. איך יוצרים מיקוד על הקהל? באמצעות בחירת פרופיל המשתמש אליו אתם רוצים לפרסם:
- נשים או גברים
- פרופילים בגילאים מסוימים
- אזור מגורים
- השכלה ותעסוקה וכן הלאה
כך לדוגמה, במידה ועסק צביעת הדירות שלכם מכוון אך ורק לקהל של סטודנטים המעוניינים לצבוע את דירתם, אין באמת סיבה לפרסם לאנשים בגילאים לא רלוונטיים – שכן הם אינם נכנסים תחת קהל היעד שלכם. ככל שהמודעה מדויקת יותר – כך היא יכולה לתגמל אתכם בלידים איכותיים.
הפייסבוק כשער אל אתר הבית שלכם
מעבר לכך, הפייסבוק גם חושף את קהל העוקבים שלכם (ולא רק אותו) אל עמוד הבית שלכם. לעתים, המטרה האמיתית של שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים היא לייצר תנועה אל האתר. באתר הבית שלכם ישנה גלריה תמונות נרחבת יותר, המלצות רבות יותר וגם עמוד "אודות" נרחב. בהתאם לדרישתכם, ניתן לצאת במודעה פרסומית בפייסבוק המובילה את הקהל אל האתר שלכם.
כמו כן, ניתן לפרסם מודעות ממומנות המיידעות את קהל המשתמשים הרלוונטי לכם על מבצעים, שירותים חדשים, הטבות מיוחדות וכיוצא בזה. ככל שיותר משתמשים נחשפים אליכם – כך עולה הסבירות כי "המשתמש" יהפוך ל"לקוח".
גם בפייסבוק – אל תשכחו לרגע את המיתוג והבידול מול המתחרים
על מנת שהעסק שלכם ישווק ויפורסם בצורה יעילה, חשוב לשים את הדגש על הדברים הבאים:
- שימוש באריזה הגרפית המובילה ומאפיינת את בית העסק שלכם
- שימוש בתוכן המדבר אל קהל היעד שלכם
- יצירת בידול אל מול המתחרים (הדגשת התועלות שלכם)
פרסום ושיווק בפייסבוק לעסקים קטנים מאפשרים גם לכם להגיע ליותר קהלים! כבר המון זמן שרציתם לגדול? התחילו עם יצירת נוכחות ברשת!
קראו עוד על – קידום ושיווק בפייסבוק
- פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם לא עובד לך? הינה 3 סיבות עיקריות למה זה נכשל. - אוגוסט 6, 2024
- קידום אתרים אורגני בגוגל: 5 דברים שהיו וישארו - אפריל 27, 2020
- האם כדאי לשלם מחיר פרסום באינסטגרם? - מרץ 11, 2019